Thursday, March 22, 2012

Myvi SE

Dah 14 tahun aku guna keta kancil ni..radio player pon dah tak dpt memberi khidmat terbaik utk aku sekeluarga, lagi2 pulak radio kancil ni dah tak up-to-date....walaupon aku dah totally converted dari kancil ke daihatsu mira, cuma radio je yg aku tak tukar sbb radio jepun frequency tak sama dgn malaysia, malas laa aku nak pi pasang pulak FM booster..
So its time to change utk sentiasa sealiran dgn teknologi terkini..Bebaru ni aku dapat radio myvi SE, masih baru..owner myvi tu tukar guna player touch screen..so aku deal dgn dia kat manjung, abis je kayuh hari ahad tu, terus pi jumpa owner dan COD..lagipon aku dpt murah je dari harga pasaran yg aku dok survey dalam mudah.my..

New Myvi SE audio specs : Intergrated 2-DIN radio/CD-player with MP3/WMA, USB & Bluetooth.

Kerja-kerja pemasangan pon berjalan lancar..pagi tadi, aku buka siap2 radio lama, check soket semua complete & sama macam soket utk radio myvi ni, so tak perlu keluar duit utk beli soket baru utk buat wayering..singgah kat kedai xcsori Asong, dia cakap bz laa, xleh nak attend kancil aku..dia suh mai petang..so aku pon balik laa dulu..sampai kat umah, aku buka pulak wayering ori, checked power supply & color code semua..nampak macam senang je..so apa lagi, D-I-Y je laaa...lagi pon basicnya sama je wayering audio utk perodua ni..






Alhamdulillah dalam sejam dah siap wayering dan pasang radio myvi ni kat kancil aku..tested, everythings working fine..owner tu pon mmg bagi waranty, dia ckp klu tak ok, dia pulangkan balik duit..cuma aku tak reti nak set jam je kat radio ni..ada ke dia dok tunjuk pukul 1 pagi..Pada sapa2 yang reti camne nak set jam kat radio myvi ni, meh sat tolong ajar aku...sekian.

1 comment:

  1. bukan takat radio myvi je leh beli ni.. dgn myvi sebiji pun leh beli tuu.. masyukk bykkk ni.. he he he hee.. :-)

    ReplyDelete