Wednesday, July 21, 2010

Lega aihhhh...

Alhamdulillah...Setelah berbulan2 struggle sampai naik mencanak "stress meter" aku...huhuhu...siang keje, mlm study...ujung mgu pi kelas lagik...tension wooo, dah tua2 baru nak belajar, pikap pon dah slow, skill pon dah x mcm dulu..Akhirnya, pagi tadi berbekalkan tawakkal je pada Allah, semoga apa yug aku usahakan selama ini diberkati dan dipermudahkan...Alhamdulillah..aku dah LULUS ujian praktikal Motor Control-"Star Delta Fwd Reverse" utk kekompetenan Chargeman AO-Penjaga Jentera elektrik Sistem Voltan Rendah <1000 Volt..
Dari lebih kurang 20 calon Lumut Power Plant yg amik exam AO ni, dlm 8 org kot yg kantoi ujian praktikal..yg motor meletup pon ada, timer relay meletup pon ada, "mesin jahit" tepi pon ada...brrrrr..brrrrr...!!!

Hanya nak tunggu result Ujian Lisan saja lagik, nnt pihak Suruhanjaya Tenaga akan pos rasanya keputusan...Aku pon tak tau la LULUS atau tidak Ujian Lisan, tadi aku diantara org yg dlm group 10 terakhir yg masuk ujian lisan dari 36 org yg amik exam AO di IKM Manjung..walaupun Manjung hujan lebat pagi tadi sampai tghari, tapi bahang exam tetap terasa...berpeluh & berdebar menunggu giliran...Aku tawakal je la, study dah study dah, tgk rakan2 lain semua dok buka buku study last minit..aku dah tak boleh dah mcm tuu..memory full..!!!

Selepas LULUS praktikal Motor Control, step pertama ujian lisan kena lukis dulu skematik single line diagram utk "Main Switch Board"..Mujur laa kena lukis "Single Feeder", semua dah hafal dlm kepala...Kalau kena lukis "Double Feeder" mcm dlm gambar entry 9W2SEV sebelum ni, lagi haru..
Tapi kalau FAIL ujian lisan, next year kena repeat ujian lisan je la, tak perlu buat praktikal lagi..

Apa pon aku sgt2 berterima kasih kepada XYL aku, 9W2SEV, yg sgt2 memahami dan memberi byk sokongan dan berkorban utk aku selama ini..hanya ALLAH saja la yg dpt membalasnya..Tak lupa jgk utk anak2 aku Azim & Dina, maaf, ayah kurang bagi perhatian pd korang berdua kebelakangan ini..

Terima kasih pada :
C&I Team GB3 - Man, Din & Halim byk tolong cover shift aku time aku kena attend kelas..
Electrical Team - Acoi, Mis, Wan Azli, Deris byk bagi sokongan & tunjuk ajar..
Cikgu2 IKM - En Zam & En Basha..,Terima kasih tunjuk ajar yg diberi..
Member2 AO - Byk kongsi ilmu & maklumat..

Dan terima kasih pada Company yg sponsor perbelanjaan utk Kursus AO dari mula sampai habis...


1 comment:

  1. harap2 aku lulus la.... pd yg tak lulus tu cuba tahun depan lak... leh amik sama rizal ngan safeg..

    ReplyDelete