Thursday, May 24, 2012

Peristiwa di bulan May..

1st time guna ipad utk tulis blog..Banyak betoi peristiwa dalam bulan May ni..dengan sambutan hari ibu, hari guru, harijadi Dina, Harijadi ibu..dan semalam abah mertua aku dimasukkan ke Hospital Manjung..Aku tak dapat nak pi hantar sebab ada training overhead crane kat opis..

So wife aku agak bz jgk la travel ke Manjung untuk hantar Iqbal ke rumah adik ipar aku kt Manjung, pastu petang lepas keje pi Manjung utk amik balik..Petang semalam, lps abis training kat opis sempat la jugak pi melawat ayah mertua aku kt wad..Wad 6, katil 10..Pakcik & makcik dari klang pon dh sampai.

Pagi ni wife aku amik cuti, abah mertua aku dijadualkan utk menjalani pembedahan jam 9.30am. So lepas hantar azim pi sekolah terus gerak ke Hospital Manjung. Time sampai tu doktor tengah dok buat preparation di wad sebelum masuk ke bilik bedah..adik2 ipar aku yang lain semua dah ready nak follow sampai ke bilik bedah..mmg ngam2 masuk 9.30am..

So masing2 tunggu di luar bilik..lepas tu baru la mak bergerak ke kantin dgn pakcik & makcik..maybe baru nak breakfast kot..yang lain masih stay kat luar bilik bedah..pembedahan mengambil masa dalam 4 hingga 5 jam..Jam dah pukul 12 tghari, aku gerak dlu balik untuk pick up azim kat sekolah & hantar dina ke sekolah..

Petang lepas amik Dina & Azim balik dari sekolah baru kitorang bergerak semula ke Hospital Manjung..Dari info adik2 ipar aku kat wad, abah dah sedar di wad & dah start rasa kesakitan lepas pembedahan tu..So doktor terpaksa bagi ubat penahan sakit. Tadi masa sampai pon abah maybe dalam separuh sedar kesan dari ubat tahan sakit tu..
Malam ni Nazru & mak akan jaga abah kat hospital..yang lain semua ada di rumah Nie in case mak perlukan apa2 dekat sikit nak pi..Masa nak balik malam tadi pon adik ipar aku bagitau abah dah sedar, dia requested nak solat..Subhanallah, walau dalam apa jua keadaan pon abah tetap tak lupa nak solat..Semoga Allah sentiasa memberi kekuatan kepada kita semua.

Esok wife aku cuti lagi, lepas setel azim & dina kat sekolah baru pi semula ke hospital.hopefully ada perkembangan yang positif..aku x dpt nak join esok, esok kena masuk keje pagi..

No comments:

Post a Comment