Saturday, May 19, 2012

Sukan Rakyat Malakoff & Kg Segari


Sabtu 19 May 2012 - Malakoff bersama2 dengan staff Lumut Power Plant mengadakan Sukan Rakyat dengan penduduk2 kawasan Segari..Sukan rakyat diadakan di padang Sekolah Keb Segari bermula jam 8.30 pagi...walaupon pada awal pagi hujan turun dan angin agak kuat bertiup..tapi ketika majlis bermula cuaca mula bertambah baik..
Tak tau laa semenjak seminggu dua ni, sebelah malam je mesti ada ribut & hujan lebat..baru 2 hari lepas pon sama, byk pokok2 tumbang di tepi2 jalan antara Pantai Remis ke Manjung..Rumah2 penduduk kat sini pon khabarnya ada yg rosak.

Mula2 macam malas je nak pi, lagipon aku tak register nak main apa2 game..Semalam plan nak join Hairul & Shafeg kayuh 100KM, repeat route JMFR..Hujan punya pasal terus aku cancel & daripada dok sorang2 kat umah, baik ikut je, kebetulan wife aku pon mmg AJK utk event Sukan Rakyat ni..Anak2 aku pon dah excited nak masuk pertandingan mewarna..


Sampai Segari, terus register nama & amik nombor lucky draw..pastu depa bagi pulak borang suh isi nak main sukaneka apa..aku pon buat team dgn Zahrain & Din, kitorg register main Lari Batu Bata, alahh yg berjalan atas 3 ketul bata tu..yang ni team kitorg dpt tempat pertama..dapat hadiah nak kata tuala bukan, nak kata selimut pon bukan..dia tulis "Fleece Throw", selimut laa kot, kain lembut nipis tuu..yang first game kitorg main ialah Boling Kelapa..Din je dpt jatuhkan 6 botol mineral..aku dgn Zahrain, ke longkanggggg..hehehe...


Second game main kerusi berirama, main rebut2 kerusi la pulak..yg ni taktau sapa yg tulis nama aku..terima kasih la pada yg tolong register tuu..game ni aku dpt no 2..dapat set pinggan mangkuk plastik tesco..kalau menang 1st place, dpt selimut tu lagi, since aku dah dpt tadi, so aku bagi dpt no 2, dpt la hadiah lain plk..terrer tak buat strategi..???? hahahahhaa..padahal tak terrer pon main rebut kerusi tuuu, menang nasib je..puuuiiii...

Last game aku main bola pakai kain batik..yg ni pon tak tau sapa yg register..dah bertahun aku tak main bola, bola padang & futsal..mmg tahap gantung boot dah..tau tau nama kena panggil je..Game ni menang tempat ke 2, hadiah kotak lipat yg boleh transformed utk jadi kotak simpan barang...ada kot besar kotak kasut..boleh laa simpan barang2 cycling aku yg bersepah tuu..heart rate monitor, cermin mata, speedo meter, glove, tool set..




Yang paling best lucky draw naik lagi nombor aku..dpt kotak lipat jugak, tapi yg ni lagi besar siap boleh duduk jadi kerusi..


Game utk kanak2 pon ada..macam biasa aku hantar Azim & Dina utk bertanding..Bawak bola ping pon dengan sudu, isi air dalam botol dgn span, tiup belon..Hopefully depa dpt belajar sikit tentang semangat berpasukan...









Yang bestnya mana2 game kanak2, "Khairil" mesti masuk bertanding sekali..hehehhee..




Apa pon mmg enjoyed jugak la walaupon penat..mlm ni nak masuk keja syif malam pulak..huhuhu...


No comments:

Post a Comment