Thursday, September 20, 2012

Berok Band Merajuk..

Time ni laa berokband ni nak buat hal pon..padahal semalam setting ok je, boleh connect to internet..cuma laptop je ada masalah negara sket..maklum laa guna laptop 1 Malaysia..macam2 laa problem nya..

Semalam dah setup cantik dah, boleh buat video call thru skype kt umah aku..line pon cantik..so tghari tadi, pindah plak laptop tu ke umah mertua aku, nak setup situ & check coverage..maklum laa x pernah pakai berokband..tgk dalam internet coverage maxis cemerlang kawasan ni..tu yg beli maxis prepaid broadband simkad..mmg planning nak pakai seminggu je, buat video call dgn anak2..sementara aku pi hanimun..huhuhu..pi hanimun kali ni x bawak anak2, tinggal perabis..pi sana buat yang baru..tuuuuuu diaaaaa...hehehe..lagipon depa sekolah, malas nak suh ponteng sampai 4-5 hari..

Berok band oohh, berok band..Setup punya setup, kejap ok, kejap x ok..kejap dpt connected, pastu disconnected..hilang maxis, kuar "unknown" pulak..cissssss..setting balik, ok leh dpt semula maxis..pastu tetiba, duuuuusshh!!! laptop blackout!! bateri dah kaput..Masa pon dah tamat, so packed everythings buh dlm bag terus gerak hantar anak aku pi sekolah..sampai umah aku cas laptop & test sekali lg, awat pulak ni..???? takleh detect langsung modem stick ni..tadi ok je..cuma line je x stabil..kali ni langsung x detect modem..try kat netbook aku pon sama..mlm tadi test pulak kat laptop dell opis punya pon sama..x detect modem..ishhh, modem dah jahanam kee..??? rasa pon panas semacam jee..kalau kompom BB kaput, kena beli BB baru la pulak..maybe amik Instanet pulak kot, test celcom plk..package instanet prepaid broadband RM108 dapat simkad+broadband modem..utk langganan sebulan RM30 dgn quota data 1.5GB utk sebulan..

Terdesak dah ni, tinggal beberapa jam je lagi..barang2 baru packing separuh, duit pon tak pi tukar lagi..call money changer asyik cakap x cukup duit je..puuiiiiii...!!!!

Tengkiu pada kawan2 yg arrange coverage utk syif aku..selamat bekerja..sakan hangpa makan PIL nooo.."beruang" laaa bulan ni..huhuhu

Doa kan kami berdua selamat pergi dan balik..!!! 73 de 9W2LPP & 9W2SEV -.-

1 comment:

  1. selamat berhanimun ... "pi sana buat yang baru" ?? woww !! ... ha hahhaaaaaa ...

    ReplyDelete