Sunday, October 28, 2012

Hanbok timeeeee...

Ni giliran pakai hanbok pulak, katanya baju tradisi orang korea..kalau kat sini, org melayu macam baju melayu laa kot..kat sana dari maharaja, sampai laa ke ranking bawah2 pakai hanbok ni..so ada laa specs tertentu mengikut kelas tersendiri..macam dok tengok dalam drama "kesultanan" korea dulu2 tuuu...

Tempat hanbok ni sebelah je dgn kimchi school tuu, lepas je siap buat kimchi terus masuk pilih je yg mana nak pakai, pastu boleh bergambo..dah laa takde orang bagi tunjuk ajar pon macam mana nak pakai hambok tuu, main sarung je la ikut suka..yang paling lawak "tengkolok" tu laa, geng2 yg pi dgn aku ni, mana yg pakai "tengkolok" tuu leh katakan semua pakai terbalik.."kipas/sayap" tuu depa pakai kat depan..sepatutnya "kipas/sayap" tu dok kat belakang...aku perasan kipas/sayap tu terbalik pon sebab malam tuu aku layan drama purba korea, so hulubalang istana tu la yg pakai..bila aku tengok balik dalam gambo..laaaaaa, terbalik rupanya depa pakai..hahahaha...

Gambo tengkolok "kipas/sayap" terbalik..




Nasib baik jubah "konvokesyen" yg aku sarung tuu sama kaler dgn hanbok wife aku pakai..so bila bergambo nampak sepadan laa, macam pengantin baru..hahahhaa...



Teringat balik masa bersanding 10 tahun lepas ooo...hahahaha...

No comments:

Post a Comment