Tuesday, February 19, 2013

MTB



Semenjak aku beli MTB, inilah 1st time aku kayuh offroad kat Bukit Kinding Resort, Ipoh..Kebetulan ada kayuhan MTB bersama JKKP Perak & Industri..So aku dan member2 opis yang lain mewakili Lumut Power Plant..ada kot dalam 50 orang peserta campur dengan group JKKP & group Janamanjung..maybe ada lagi group lain yang aku tak berkesempatan untuk berkenalan..

Geng LPP dengan jersi SCOTT..


PIC utk group LPP..

Ada 3 pilihan laluan, A & B (15km) , B(10km) & C(5km)..Group aku pilih laluan A & B..awal2 kayuh lagi dah start climbing..abisssss gear dah aku pakai...hahaha..dah laa tak biasa dengan gear MTB, main belasah je tukar gear..walaupon laluan awal tarmac, tapi minta nyawa jugak laa..sampai kat puncak, regroup untuk start masuk offroad..turun ke air terjun ok lagi la sebab downhill, ada naik bukit pon sikit2 je..sampai kat air terjun ada makan2 dan minum pulak lagi..aku sampai je dah ready terus ngaaaappp jee..memang kebetulan tengah lapar..gerak pagi tu memang tak sempat breakfast..huhuhu..



Lepas berhenti rehat kat air terjun, naik balik ikut jalan downhill tadi..perghhhhh, terpacak bukit nak kena kayuh..tadi bukan main syok layan downhill..amekawwwww...!!!! kayuh separuh, tolak MTB separuh..tapi tolak MTB lebih azab rasanya dari kayuh walaupon slow tapi ok, maintain je naik slow2..baru cecah 6km..aaarrrghhhh..

Sorang dari group aku tarik diri, terus balik manjung..aku rasa dia dah bertahun tak kayuh, tetiba ride ni pulak dia join..out terus laa..tapi aku memang tertekan betoi kayuh belakang dedau..hahahhaa...dedau baru 1st time kayuh, MTB pon baru beli..tapi dia maintain selalu kayuh dengan group2 kat manjung..stamina dan semangat tuu memang tengah membara laa..dia punya menjerit sambil kayuh tu boleh buat semua binatang dalam hutan tu bangun pagi..hahaha..Zahrain pon power jugak dgn MTB Lapierre dia..ntah bila dia beli, tau2 ada je..

Nak abiskan 15km tuu pon dah semput, taktau laa macam mana rasanya kayuh jamboree MTB yg cecah sampai 50km..boleh ke gamaknya aku abiskan...wait n see je laa..huhuhu..

Yang paling tak best, lepas abis offroad nak kena basuh MTB..jenuh laa nak sental buang selut lumpur semua..kalau layan roadbike takde laa susah2 nak basuh teruk sangat..





No comments:

Post a Comment