Friday, May 6, 2011

3 hari,2 malam

Day 1: Lumut - Kuale
Kayuh punya pasal, letih pon takde hal..syok woo walaupon kayuh ON & OFF..tak lalu aku nak completekan kayuhan, dah laa langsung tak training..1st day dah lalu Senggang, bukit sesaja naik & turun..aku dah beberapa kali lalu jalan ni, semua failed..serik dah laa...Lepas lunch aku dah tak kayuh, naik support van dgn geng2 wirazone..biasa laa regular rider jugak sampai ke finishing..
Malam tu bermalam di hotel bajet, Blue Star Kuala Kangsar..Separuh lagi tido kat EZ Inn..Walaupon Hotel Blue Star tu hotel bajet, sebilik kongsi 4 orang, tapi ada free wifi tuuu..passwod kena minta kat tauke tuu..

Day2: Kuale - Slim River
Cuaca pagi tu mmg best, redup je..kayuh pon sedap..plan nak kayuh sampai abis sebab laluan utk Day 2 ni flat je, yg ada pon flyover je..Start dari Kuale hingga ke 1st feeding Limau Bali Gopeng (50KM), jln flat je..aku lead dok depan, betoi2 belakang Lead Car..sedap cucuk angin sampai ke Lunch point kat R&R Temoh, 100KM..Lunch tak berapa best la..ada lak dia buat ngam2 je lauk, pastu dah kena catu, sorang leh amik seketul lauk je, ikan atau ayam..sampaikan ada cyclist yg dok beratur last2 tu dpt sayur je, sebab lauk dh abis..stop lunch dekat 1jam, pastu baru gerak balik sampai la ke feeding point kat 150KM..langit dh mendung time ni, tanda2 ujan nak turun..aku still ok lagik time ni, last 10KM ada bukit pulak..cehhhh, terus dropped mental aku..last2 panjat naik Hilux TTPC sampai ke finishing kat Rest House Slim River..Ujan pon bukan main lebat lagi, sampai ke malam..
Sekali lagi tragedi makanan tak cukup..dah laa lapar ujan2..malam dinner pulak, buat BBQ ayam..jenuh laa menunggu, kui 7pm baru nak start bakar ayam..semua cyclist dh beratur panjang..air nak minum pon tak siap..apa punya turrrr..!!!! Tiba2 tengah dok sedap makan blackout pulak dah, dekat sejam jugak kot..majlis penyampain sijil & jersi kayuhan dilakukan dlm gelap, guna lampu keta je suluh..walaupon dlm gelap, tapi majlis makan durian mlm tu tetap meriah..

Day 3: Slim River - KL Sentral
Pagi yang dingin, semalaman gamaknya ujan..pagi tu berkabus sepanjang perjalanan..best je..pace pon masih menten 25km/h~30km/h..aku dok depan, lead peloton sambil curi2 cucuk angin Lead Car..Start dari ulu bernam menghala masuk ke Felda Soeharto jalan dah start rolling..aku dari dok depan dah makin tercicir lepas rolling up & down dlm kawasan felda tuu..last2 tercicir sampai ke belakang, mujur ada team mate aku, hairul tolong tolak naik bukit..aku mmg failed betoi climbing...aku rasa mcm aku dah teruk dah, tapi bila toleh belakang, masih ramai lagi dan ada jugak yg lg teruk dri aku..hehehe...baru tau mcm mana payahnya kayuh naik bukit..kali ni feeding point kat 60KM...adoiii, sakit sangat kena rolling mcm laluan balik pulau - teluk bahang...takleh tahan dah, naik lagi Hilux TTPC, leh jgk teman Maslin sembang dlm Hilux..dia pon ngantuk drive sorang2..
Makan tengahari kat Ijok, kedai nasi kandar...tu diaaaa, tu diaaaa...pekena nasi dgn kari + ayam goreng...cuaca tersangatlah panas...next grouping point kat BHP Sg Buloh..time ni stok air dlm support car dah makin kurang, tinggal air mineral je, 100 plus dah abis..ramai yg masuk beli sendiri dlm kedai BHP tu..
Selesai grouping, terus bergerak ke Kepong, Bulatan Jln Kuching, Stadium Hoki, Jln Duta, Brickfield (Little India) dan terus naik ke KL Sentral..

No comments:

Post a Comment