Wednesday, May 25, 2011

Sawit..


Dulu aku tak amik peduli pon, dok syok enjoy je..mana duit aku abis pon tak tau..rasanya dok perabis kat keta, modified sana sini..Opis mate aku dah start dulu dari aku, depa dah jauh ke depan dari aku..Dah ramai yg berjaya dlm bidang pertanian ni, start dari ex-bos aku dulu sampai laa ke org2 bawahan dia..Skg ni keje kat opis tu dah kira macam part time income jee, side income lain dari sumber pertanian dok masyuuukk pulak..aku pon teringin nak jadi mcm depa...

Alhamdulillah akhirnya setelah dok cedok ilmu dari member2 opis yg dah terbukti berjaya, aku beranikan diri jgk laa mencuba..dpt jugak beli kebun sawit, hadiah utk wife aku sempena anniversary yg ke 9 tahun, walaupon kebun tak besar mana, sebagai permulaan kira ok la jadi salah satu cabang pelaburan hartanah..skg ni aku pon dah join d' club..dah leh campur dgn depa citer pasal harga sawit, baja, racun...

Semalam 1st time baru dpt pi tgk kebun tuu, pak mertua aku bawak melawat..next time aku dah leh pi tgk sendiri..baru je dlm 4 bulan amik alih kebun sawit tuu, semua pak mertua aku yg uruskan..aku masih tak berapa paham lagik, masih dok belajar..teruja jugak laa..hasil pon dah dpt, tapi tak la banyak sebab pokok masih dlm recovery balik..owner dulu tak jaga sebab nak jual kebun ni..Tapi Alhamdulillah, lepas laa jugak utk back up apa yg tak cukup..boleh laa beli MTB sebijik, buat kayuh dlm kebun sawit..hehehe..


1 comment:

  1. wah pn haslina da jd bini tokey sawit skrg. alhamdulillah rezeki baby

    ReplyDelete