Monday, March 4, 2013

Tersadai di woksyop..





Dalam masa 15 tahun aku guna keta ni, ni kali ke 2 klac plate keta aku kaput, putus/koyak bahagian sambungan ribet tuu..1st time breakdown dulu tahun 2005 kot..lepas tu tukar klac plate yang lain, tapi aku tak ingat brand apa..so far ok je sampai laa klac plate tu abis, tukar pulak klac plate lain..





Kali ni aku baru je lepas buat overhaul kat P44 bulan 7 tahun lepas..tukar sekali klac plate, exedy, made in japan jgk..tapi sayang, klac plate tu pon dok elok lagi, patah pulak kat bahagian ribet..sama macam kes dulu..huhuhu..Dah laa kena tu time aku on the way nak masuk kerja malam, tengah sedap2 bawak keta, masuk gear 5, lepas klac tekan minyak keta takde lajak..RPM meter je naik, tekan minyak sama jugak..mula2 dalam kepala hotak aku ingat timing belt dah putus..so berhenti je kat tepi jalan, enjin ok je idle, timing pon cantik je..try masuk gear 1, lepas klac kosong takde apa2 pon..masuk gear reverse pon sama..adoiiii..aku dok pikir kompom kalau tak gearbox kaput, klac plate abis la kot..

So terpaksa laa call wak halim suruh stay back sekejap kat opis sebelum bantuan tiba..call wife aku, suruh datang amik kat tepi jalan..call towing car ah song, pastu ngam sama2 sampai ke lokasi kejadian..aku tinggalkan keta kat ah song, aku terus gerak pi kerja..

Dah 4 hari keta aku tersadai kat woksyop dari hari jumaat lepas..enjin dah siap angkat keluar, gearbox semua dah buka..memang kompom la klac plate koyak macam dulu..pomen tu tak suggest aku guna balik exedy ori macam tu, takut kejadian sama berulang..so dia order klac plate lain katanya..high performance..aku pon tak tau laa, sampai ke KL dia order menatang tu..macam laa kat kedai2 spare part sini takde..puiiiii..

Call member aku, dia cakap beli klac plate aisin..aisin ni ada 5 ribet keliling, yang exedy aku pakai tu ada 3 ribet je, spring pon ada 3 jugak..tak pon nak mantap amik racing klac..huhuhu..

No comments:

Post a Comment