Friday, March 8, 2013

Triniti - Performance Part



Akhirnya setelah 5 hari keta kat woksyop siap jugak keta aku..Welkam to triniti semi racing clutch..hopefully boleh bertahan lama, jangan kaput lagi sudah laa..Keta pon bukan stok racing lagi, buat ulang alik pi kerja je skang ni..
Terbang RM500 siap dengan upah...huhuhu..



Clutch set dah tukar baru, tayar pon minta tukar jugak laa..petang nya pi tukar tayar depan 2 biji, amik continental..sebiji RM150, tukar 2 biji dapat diskaun RM10 duit minyak datang kedai..hehehe..
kalau pakai silverstone RM130..tapi aku compared silverstone dengan continental ni walaupon saiz sama 155/65/13..tapi silverstone ni lebih lebar dalam 10cm kot kalau tengok dari mata kasar..patut la tayar depan aku (silverstone) selalu sangkut kalau membelok..Pertama kali sebab keta aku memang lowered gila babun pon..tu pasal laa sangkut..dipadankan pulak dengan tayar lebar "sikit", terus bersagat bila layan kona..

Bila dah pakai continental ni, so far ok laa..masih bersagat, ada bunyi sikit..tapi memang minima dan masih boleh diterima telinga..kalau tidak memang kuat sangat, lari bertempiaran makcik2 yg lepak kat tembok bila dengar tayar depan aku bersagat dengan fender depan bila layan kona..hahahahhaa...

No comments:

Post a Comment