Sunday, November 28, 2010

Mr.Right Lena Pagi Petang

Hai semua,

Dah lama rasanya aku tak update blog..Bizi yang amat..dengan keje opis lagi dengan keje rumah lagi...dengan bizi body lagi...hehehe..adoiiiiiiiiiii penat betul semalam join treasure hunt kat opis cuaca panas yarabbiiii ...sebelum tu dah memang letih dah ...2 hari aku merewang sekitar manjung - lumut - sitiawan...dengan my best partner..Puan Linda...untuk event nie...letih woiiiiii MySpace...sampai demam kawan aku tuh.....dia nie memang semangat waja wish..heheh


pasal treasure hunt aku tak nak citer..yang tu aku serah pada yang arif  yaitu Mr.Right ..sebab semua yang berlaku dia dah simpan dalam kotak memori dia..aku tak larat nak ingat dah....tapi tak tau la bila nak update..sebab nyer balik dari treasure hunt..Mr.Right  telah mengalami demam yang agak teruk dicampur dengan sakit kepala...malam tu pulak nak masuk keje pulak..kalau aku la..dengan demam-2 nak masuk keje..mau berbaldi air mata yang kuar.tapi Mr.right nie keje shift susah nak cari orang ganti...nak-2 weekend..aku mula la susah hati dengan Mr.right nie..sebab tangan kaki sejuk biru..badan panas yarabbi..aku apa lagi terus la bertukar jadi misi ( nurse ) yang tak bertauliah.cari ubat sakit pala...paksa jugak soh makan....paksa minum air banyak..( nie jer yang mampu aku buat - sebab tu jadi misi yang tak bertauliah ).hopefully boleh fast recover....


Mr.Right dah ada kat opis.n dalam kul 9 lbh aku msg tanya perubahan...dia kata ok..aku agak lega..n boleh la tdo dengan nyenyak nya.zzzzzzzzzzzzzz.pagi ni aku tunggu dia balik...adoiiiiiiiiiiii muka macam cuka masam...rupanya..lagi teruk....aku pun mulakan tugas jadi misi ...beli air cap badak/buat sooh hoon goreng kicap/prepare ubat/ bancuh air...letak semua dalam bilik..dan macam portable klinik dah bilik aku...tapi takper janji Mr.Right boleh recover sebab mlm nie nak keje lagi..dia dah start tdo...lama la jugak..bangun solat..pas tu sambung balik..n dalam kul 5 lbh dia dah  start ngadu kaki kejang n sakit pala....aku pun tak tau apa nak buat.last-2 aku tingat  salah satu cara kalau sakit kepala kita urut ibu jari kaki ( bahagian tepi ) sampai dia rasa sakit...ok lah jugak boleh laaaa...lega la sikit..kaki pulak aku urut sikit-2 jer..aku ingat camner makcik yang aku selalu p ngurut buat kat aku..nie pun not bad..boleh laaaaa....


dah selesai sumer..p kat dapur ambik ais batu letak dalam kain towel..biar cair sikit..pas tu tuam /demah kat kepala..lama la jugak dari ais batu tu sebesar penumbuk aku sampai la jadi sebesar penumbuk dina...naik kebas tangan aku..sejukkkkkk heheheh.


Mr.Right pun dah selamat p keje ( night shift )..hopefully dia dah tak macam semalam....


Untuk Mr.Right hari nie aku buat Sup ketam dengan telur dadar jer..dah menjadi kebiasaan..kalau anak-2 demam aku akan masak sup jugak untuk bagi cepat kebah..



Telur dadar xder..dah selesaiiiiiii..







2 comments:

  1. lor tingin ker makbed...nie mesti baby dalam perut tingin...nanti SEV buatkan yer...

    ReplyDelete