Monday, November 28, 2011

Permit Extended..Padang Besar, Perlis..



Sabtu kelmarin aku balik taiping sorang je, yg lain semua tak ikut..XYL pon belum abis pantang lagi, azim & dina pulak pi manjung dgn eton & wati..tinggal la XYL dgn Iqbal berdua..Aku balik taiping dalam kui 6pm, tengahari tu pi kenduri kawin umah fairus (3rd runner aku)..

Selamat Pengantin Baru Fairus & Farah..lepas abis kenduri terus pi ke pelantar beli ikan utk stok umah sini & bawak balik taiping..beli ikan kat pelantar lebih murah sbb direct dgn tokey ikan..

Sampai Taiping dah kui 7pm, pi pusing kedai tayar tgk masih buka lagi..terus singgah tukar 2 biji tayar yg dah botak..selasa aku nak mobile ke KLIA utk amik mak & pak mertua balik dari Mekah..

Ahad pulak aku dapat "extended permit" utk pi kenduri Saifi aka dedau, member opis jugak..tapi yg ni kat Perlis..Taqin (9W2GVI) datang amik aku kt tol kamunting dalam kui 9am..pastu terus bergerak ke Perlis..agak lama jugak aku tak pi perlis, last masa Malakoff One Day Ride..tak igt dah bulan baper, ada dlm entry yg lepas2..

Kui 11am dah sampai umah kenduri, tapi kenduri tak ready lagi..So pusing ke Padang Besar dulu, Taqin pon 1st time pi Padang Besar ni..so aku jadi tourist guide dia laa pulak..Masih awal, tak ramai orang di Kompleks Pasar Padang Besar..



Taqin nak survey jersey, dia ni mmg collector jersey..aku takde plan pon nak beli apa..window shopping je la..pagi tu kitorang tak beli apa pon, kui 1pm baru bergerak semula ke rumah kenduri..apa lagi, perut dah lapar..makan dlu laa..Lepas kenduri, kitorang repeat sekali lagi ke Padang Besar..Kali ni baru borong jersey..aku pon turut terjebak beli 1 jersey QPR..



Selamat Pengantin Baru Saifi & Mira

Kat umah kenduri jumpa Kak Yong (9W2YZU), Kak Yong sepupu dgn pengantin lelaki..Jumpa jugak geng HAM..hehehe..Ni gambo dalam entry ni aku cilok dari blog Kak Yong..aku xde amik gambo pon, Taqin je yg dok snap gambo..nak tunggu dia email la dlu gambo2 tu semua..

No comments:

Post a Comment