Friday, September 18, 2009

Esok Dah Nak Raya....

Sedar x sedar dah last day berpuasa utk hari ni, sabtu 190909, esok Insyaallah sama2 menyambut 1 Syawal..pagi ni sahur dgn megi..perghhhh..!!! yummyyyyy...sedap sunggoh dpt makan megi ni...uhuhuhu..aku mmg "hantu megi", kebetulan hari khamis lepas aku kena jadi chef, dan dah mmg menjadi kepakaran aku pon dlm masak megi ni..Lepas je balik dari amik Azim kat sekolah, dia mengadu dah lapor..Mana ada makanan apa pon kat umah, nak kuar pi pasar ramadhan dah malaih...So aku masak megi la kat dia..Megi tuu punya aroma mmg menggugat keimanan aku yg berpuasa ni..apa leh buat, amik bau jee laa..huhuhu..

Jiran2 sebelah semua mlm tadi dah bersiap2 balik beraya ke kg masing2..Tinggal aku jee lagi..Kitorang pon balik dekat jee, taiping, raya ke 2 dah balik pantai semula..aku raya ke 3 dah start keje pagi..Beg pakaian semua dah siap xyl aku kemas mlm tadi..Skg ni kat sini, mostly area utara dah start musim ujan.."asal petang jee, ujan...asal ujan jee, petang"...mcm tu la hari2...

Last 2 day baru la mood raya meresap dlm diri aku..Lepas hantar Azim pi sekolah, aku cat pagar pintu umah..agak dah lama jgk aku tak buat maintenance kat pagar tuu..Semalam lepas sahur, buat housekeeping (5S) kat ruang tamu..Aku dulu masa buat praktikal kat "kilang jepun" mmg selalu laa kena buat "5S" ni, dah mmg menjadi budaya masyarakat jepun dgn 5S ni..Lepas tu siap2kan duit raya pulak utk anak2 sedara yg makin bertambah tiap2 tahun...

"Selamat Hari Raya dari aku sekeluarga, 9W2LPP & 9W2SEV, Maaf zahir & batin..

No comments:

Post a Comment