Wednesday, September 16, 2009

Pantai Remis - Melaka - Taiping

140909 ke melaka amik fundamental, udah plan nak pi pagi kononya laa..last2 kul 11am jgk baru gerak dari umah...Sambil dok bersiap tuu dok monitor frekuensi ASTRA linking, dgr kot2 ada kesesakan kat hiway...so far, rakan2 HAM yg mobile sepanjang hiway bagi laporan, kenderaan bergerak lancar...

Sampai kat sitiawan, siap singgah amik baju raya dulu, dah siap 100909 aritu lg...terserempak dgn Bung Zainal (boss lama aku dulu) kat blkng fajar sitiawan..tak sempat nak singgah dah, dia pon laju jee jalan...tapi hakikatnya, dia mmg jalan laju pon..huhuhu...kalau pegi site dgn dia, lajuuuu jee jln kaki...aku sempat hon jee kat dia, angkat tgn, terus blah..hahaha...

Sampai kat RnR sg buloh dah kui 3.30pm, singgah solat dulu..rehat jap, sambil msg dgn XYL..pastu set frekuensi ASTRA genting dan frekuensi melaka local...Thanks to 9W2OCC,yg bagi frekuensi ni menemani aku sepanjang perjalanan...Sempat jgk berQSO dgn 3,4 rakan HAM utk menghilangkan bosan memandu...Kalau XYL aku berani QSO ke Linking Transnasinal ASTRA best jgk, dpt dia temankan, walaupon dari umah..Cepat2 laa belajar QSO, lesen radio amatur dah dpt...ramai rakan HAM dah tertanya2 bila agaknya dpt dgr audio 9W2SEV ni...

Sampai ke Jasin dah kui 6.30pm, sempat berQSO dgn rakan2 HAM lokalan melaka..Nasib baik bulan Ramadhan, kalau tidak mau kena "Pukat" dgn depa...tu pon dah ajak eyeball kui 10pm..tak larat dah aku nak pi...dah laa jalan2 kat melaka ni, aku mmg FAILED!!!..GPS pon tak bawak...huhuhu...

Melaka-Taiping

Keluau dari jasin dah kui 10.30am, plan nak singgah kat adik ipau aku di Kolej Risda, alor gajah..dia nak kirim Tupperware suh bawak balik kg…Pastu dia call, xleh nak keluau lagi sebab masih ada kelas…so x jadi la singgah kat dia..berpandukan GPS aku yg dok kat sebelah tuu, terus bypass laluan Lebuh AMJ tuu utk ke tol Simpang Empat melalui jalan Hutan Percha-Tampin. Jalan ni mmg tak byk kenderaan, smooth jee sampai ke pintu depan A Famosa Water World…Kalau lalu lebuh AMJ tu byk sgt trafik lite…

Sampai Bidor ujan turun selebat2nya sampai Kg Gajah, bersih keta..takyah anto pi carwash…Sampai ke Taiping pon jalan masih basah, cuaca pon mendung jee…Kui 6 lebih jgk sampai Taiping..Penat wooo drive sorang2…Tapi mlm sempat kuar eyeball dgn rakan HAM di Kamunting Timur…huhuhu…bak kata xyl aku, pegi charge bateri..


No comments:

Post a Comment