Thursday, October 1, 2009

Malakoff Cycling Club

Sejak penglibatan aku dalam berbasikal bermula dari tahun 2004,aku paling suka buat long ride..Sudah mmg kebiasaan tiap2 tahun company aku, malakoff bhd akan buat "charity ride"..kutip sumbangan dari syarikat2 besar utk disumbangkan kepada rumah anak2 yatim, rumah org2 tua, pusat komuniti dan lain2 badan kebajikan..kutipan mmg selalunya mencecah puluhan ribu ringgit..
Malakoff Cycling Club akan berbasikal dari satu negeri ke satu negeri yg telah dipilih utk memberi sumbangan amal ini..Dalam event kayuhan ni, bukan saja Malakoff cycling club saja terlibat, turut dijemput cyclist dari team petronas dan dari team power plant yg lain..Juga x dilupakan rakan2 dari Letua Cycling Team yg turut sama berkayuh dan memberi tunjuk ajar...
Malakoff cycling club ditubuhkan pada tahun 2004, dah pelbagai xtvt yg dijalankan..Berlambak sijil kat umah,ada yg dah ilang semasa dok berpindah umah dulu..xtau mana simpan, bukan leh buat sijil minta kerja pon...XYL aku,9W2SEV pon turut terlibat dlm menjayakan xtvt2 kayuhan ni, kalau ride yg dekat2, dia akan follow sebagai support car..

2004 - Lumut-Prai(153km)
2004 - Kerteh,T'ganu - Gebeng,Pahang (110km)
2005 - Charity Ride Melaka-Johor (274km)
2006 - Charity Ride Grik-Kota Bharu
2006 - Lumut-Kapar, Klang (180km)
2007 - Charity Ride Putrajaya-Kuantan (439km)
2008 - Charity Ride Ulu Yam-Bukit frazer-Temerloh (aku x join)
2009 - Yan,Kedah - Krabi,Thailand

Selain tu aku tiap2 tahun join Malakoff Powerman Malaysia..dari tahun 2004, Malakoff ada sponsor event Malakoff University Duathlon Series (MUDS), Malakoff Malaysia Duathlon Series (MMDS) (3 event dlm setahun) sebelum event kemuncak iaitu Powerman Malaysia...Staff Malakoff mmg digalakkan masuk event2 ni..fully sponsored..huhuhu..

Lumut-Prai

Lumut-Prai (XYL)

Kerteh-Gebeng

Melaka-Johor

MMDS-JB

Yan-Krabi


Nnt kalau aku ada masa nnt, aku tulis pulak tentang tips and tricks..stop setakat ni dulu..

No comments:

Post a Comment