Thursday, November 15, 2012

Crepe : Durian / Jagung

Assalammualaikum

AS we know semalam kan coti PH..suami pulak keje ( maklumlah shift people kan ).so apa lagi lepak le umah mak.Dalam kepala dah fikir apa aku nak bersinitron kat dapur umah mak hari ni.terfikir nak masak crepe durian..bahan pulak tak cukup kalau aku rajin turun manjung jap cari bahan kira jadilah aku bersinitron.fikir-2 punya fikir jadilah nak buat.tulis bahan apa nak beli(resipi dapat dari blog) and zasssss to manjung.pkl 3 sampai umah siapkan bancuhan and perap 1 jam.aku buat 3 warna pink,hijau ngan kuning telur.untuk pengetahuan sumer ni percubaan aku kali ke-3.1st ngan 2nd memang out la..rasa ada cuma kulit agak tebal.kali ni ok lah kulit nipis cuma aku buat saiz kecik sikit sebab aku guna je pan ( non stick ) apa yang available kat umah mak.dapat dalam 20 ketul.untuk aku dengan azim aku buat special sikit sebab filling dia aku guna krim jagung manis dalam tin tu sebab aku ngan anak aku yang sulong tak makan durian.huhuh..malam tu bawak balik untuk suami..tengok dia makan ok jer..arghhh lega berhasil jugak..cuma komen dari si suami ciput jer text nyerr kedekut ayat betol.huhuu( ni tak boleh cakap depan dia nnt dia mesti cakap tak ikhlas namanya )ermmm dah faham dah.tapi ni buat ikhlas untuk abang tau walaupun kembang kepis hidung tahan bau duyan.hahahahaa

jom layan pics

taraaaaaaaa


Ini hasilnya setelah disejukkan dan dibelah dua.


maaf gambar tak berapa jelas.

No comments:

Post a Comment