Tuesday, November 13, 2012

Piyokonnek..

Aku nk belajo berlari balik laa, dah lama sgt aku tak berlari, rentak larian pon lintang pukang..pace mmg out laaa..lepas injured lutut masa main bola dulu terus aku stop lari..bola padang, futsal pon aku dah stop main..lebihkan pada cycling jee..

Semalam jalan2 kat kedai kasut teringin pulak nak beli running shoes.. Survey punya survey, test punya test last2 rembat brooks, pure connect.. Sedap pulak kasut ni, ringan..

Azim pon nak jugak kasut jogging, beli lagi 1 brooks utk azim, brooks ozone kot..dia yang pilih nak yang tuu..elok laa kalau dia nak jogging.. Dah masuk kategori obesiti dah rasanya azim sekarang ni..lagipon kasut jogging dia yang selalu dok pakai dah ketat..

4 comments:

  1. pendapat aku...
    berlari mmg susah....possibiltiy nak injured tinggi...carefull dgn kasut yg dibeli..brooks dah ok..cuma model tuh yg kena hati2 sikit...

    klu dah ada injury,aku suggest ko ambik brooks yg byk gel..mcm glycerin 10.mmg berat sikit,tapi cushioning dia ok...

    ReplyDelete
  2. Tengkiu JEN..aku takde laa nak active berlari sampai masuk competition..saje je nak start feel balik berlari tuu..jelesssss woo tgk kengkawan sedap jee berlari...

    ReplyDelete
  3. Aku dulu pun mcm tuh juga.mula2 jog aje...pas2,aku try daftar event 10km...training lg,try pulak buat halfmarathon.InsyaAllah next year nak buat FM(full marathon)...pada aku berlari nie paling susah...klu hari nie kita boleh berlari laju,breathing cantik,tempo sedap,belum tentu esok lusa kita dpt tempo yg sama...

    Aku lari pun,sebab nak tonning upper body aku.Cycle byk pakai lower body,tp lari pakai semua muscle kat badan..aku suggest,klu mike dah ada injury,ambik supplement,Glucosamine,selalunya org tua2 yg sakit lutut makan.tapi aku dah tanya kat doktor,klu aktif,tak salah kita mkn...

    Mula2 try jog jer dulu...jgn pikir speed OR distance.slow jog,klu boleh bertahan utk 30 minit...seminggu 3 kali pun ok..klu sakit,stop dan jgn lupa tuam dgn ice...

    Ok bro...gud luck...jgn force,sebab mike penah ada injury,tp berlari mmg mencabar...

    ReplyDelete
  4. memang skg ni pon dok amik Glucosamine..dah masuk 2 tahun kot..
    aku plan nak try jog slow2 dulu..amik balik feel..maybe nak lebihkan berlari atas treadmill kot mula2 ni..rajin2 masuk gym kt opis..buat slow2 setakat mna yg mampu..

    ReplyDelete