Sunday, November 18, 2012

Manjung-Parit-Senggang-Kuala Kangsar

Semalam join event cycling, anjuran Kelab Sukan & Rekreasi, Lumut Power Plant..Planning awalnya nak buat kayuhan Grik ke Tanah Merah..Tapi disebabkan jadual kerja yang agak terbatas, cancelled kayuhan Grik ke Tanah Merah, tukar kepada Manjung ke Kuala Kangsar (Day 1), Kuala Kangsar ke Manjung (Day 2).

Walaupon tak ramai yg dapat join sebab ada yang dah pi Penang, ada Penang Bridge International Marathon, kayuhan still ON. 3 orang je aweks yang beranikan diri untuk mencuba kayuhan jarak jauh ni, lebih kurang hampir 100km sehala..Awek pertama kayuh sampai 40KM, yang kedua 50KM pastu yang ketiga sampai 60KM, stop & naik support car sebelum climbing up & down kat Senggang. 5 support car mengiringi dari mula sampai abis..

Cuaca pon ok dari mula kayuh sampai la ke Parit, panas dan mendung..bila start rolling kat Senggang dah mula panas terik time tuu..Alhamdulillah, aku dapat maintain kayuhan..so far so good..aku try ikut pace aku sendiri, takut jugak sakit balik lutut bila push layan rolling tuu..Sebelum ni aku bila tengok bukit je, mental memang cepat down, tapi semalam semuanya under control..

Mula2 maintain dengan rizal, lepas tu tak ingat kat mana, aku dah tinggal sorang..rizal dah tertinggal kat belakang..aku layan sorang2 kayuh sampai laa aku kena tangkap dengan "ikram RD" (Raja Divider)..tu pon dah tinggal jauh giler group kat belakang..laju betoi ikram RD potong aku, sambil dia dok ajak2 ayam suh ikut dia..biar je dia push sorang2, pastu bertiang2 dia leading kat depan...last2 dia tahan aku suh stop kat gerai pakcik jual durian..Support van yang leading kat depan pon stop situ, boleh laa aku refill balik air..dah laa bawak botol air satu je..Wife aku pon memang dok standby follow dari belakang jadi sweeper untuk kayuhan ni..Anak aku Dina pon ikut jugak, banyak dok bagi semangat dari dalam keta.."support crew" terbaeekkkk..!!!

Lunch stop kat area berdekatan dengan R&R Sungai Perak..Lunch pack dah ready, nasi putih, ayam goreng + telur dadar..mula2 semua taknak makan, last2 makan jugak..aku pon makan nasi separuh je, dah tak lalu nak makan..pastu teruskan kayuhan yg berbaki lagi 15km sebelum sampai ke homestay kat Bukit Chandan..Kitorang dah booking 3 homestay kat situ..Sampai je homestay, lepak jap..mandi, solat pastu aku terus siap bergerak balik sebab nak kena masuk kerja syif malam..yang lain stay untuk kayuhan esok, Kuala Kangsar - Manong - Manjung.


Layan gambo..(Thanks to Matyie tolong amik gambo..)

Kat Parit

Aku dengan Rizal a.k.a Atlet Asia

Aku dengan "Ikram RD"..(kuat mamat nie..)

Lepas lunch (mood kenyang + penat)...15KM to homestay..ada 3,4 bukit lagi kat depannnnnn..

Support car..



Bergambo ramai2 duluuu...

Akhirnyaaaaaaa...



No comments:

Post a Comment