Sunday, January 3, 2010

MIFR...1/1/2010

hEPy NeW Year 2010..

Pagi ni aku dgn team malakoff yg lain bergerak awal dari semlm ke otocity..kui 5am dah kuar & check out dari Safira Resort terus menghala ke RnR Juru..lepak situ breakfast dulu..semlm kuar lewat dari hotel, x sempat nak makan apa2...maybe tu salah satu sebab takde energy nak kayuh..so pi makan dulu kat RnR Juru, lepas solat subuh baru bergerak ke starting point..ada byk masa nak setup basikal...tak tergesa2 mcm semlm...

kayuhan permulaan ke jambatan pulau pinang smooth, maintain 30km/h...kayuh dlm peloton..sampai je kat tengah2 jambatan ramai yg berhenti tepi bergambar..sempat lagi tuuu...huhuhu...kali ni ramai yg mengelat, semlm yg layan roadbike, hari ni dah guna MTB..untung jgk bawak 2 basikal..
Media Prima (TV3) Cycling Team crossing penang bridge

menghala ke bukit jambul masih dlm peloton..bila start jee climbing yg pertama, aku dah start drop dari peloton..boleh tahan tinggi, tapi still leh kayuh pelan2..dgn akak sorang tuu, rasanya umur dah dekat 50thn kot..pakai cervelo kaler putih..team depa semua pakai jersi cervelo..dahsyat wooo...maintain je spinning sampai atas..


start climbing yg ke 2, kaki dah start rasa nak krem..push jgk sikit2, rasa makin lama makin berat...geng2 MTB dah start potong aku, teringat aku kat emiza masa potong aku kat teluk bahang dulu dgn MTB dia..kali ni climbing tak tgk depan, tunduk je tgk jalan, sekali sekala baru dongak tgk jalan..mak oiiiii, ramai yg kat depan dah tolak basikal..mmg mencanak bukit dia..aku start berdiri, push and pull..tetiba terasa nak krem..aku stop tepi..join depa ramai2 tolak basikal..toleh belakang NDB pon sama join tolak basikal..stop kat koner, layan amik gambo dulu..



aku tgk ramai yg dah start shortcut ke air itam, depa tak ikut route ke balik pulau..mula2 nak ajak NDB shortcut jgk..last2 tak jadi..belasah jgk laa bukit yg tinggi tuu..dekat 2km jgk aku tolak basikal..kaki jadi makin sakit..tolak basikal ni naik bukit lagi azab dari dok atas basikal dan kayuh..walupon slow tpi kaki tak penat...

Masa aku dok layan tolak basikal, JEN potong aku.."tolak basikal yee bang"...hampehhh..laju jee JEN climbing tak tunggu dah..aku start kayuh balik slow2..sampai satu selekoh tuu dah tak leh kayuh lagik..ada pulak hilux kat tepi, terus capai laa..potong balik JEN, dgn NDB..hahahahaa...jumpa balik depa kat atas feedzone...

downhill sampai ke balik pulau mmg syok, cuma kat pekan tu jee jem..start climbing teluk bahang pon ok..siap ada port makan durian kat puncak..bulan lepas aku kayuh naik teluk bahang ni takde plk org juai durian atas tuu, maybe takde musim kot..downhill sampai ke empangan teluk bahang utk re-group..tapi aku x join re-group, terus jalan dulu..downhill sampai ke jln batu feringgi..marshall takde so jem pulak kat roundabout kecik ke batu feringgi tuu..

Igtkan teluk bahang tu la penamat climbing, rupanya otw nak ke tmn belia tuu, ada lagi satu bukit yg tinggi mcm teluk bahang tuu..utk hari ke 2 ni rasanya 4 kali kot climbing...

Apa pon Alhamdulillah, selamat jgk sampai ke tmn belia tanpa sebarang masalah, tayar pon ok tak pancit, aku cukup risau tgh downhill pancit mau terbabas kot...cuma ada bunyi apa ntah, kriokk, krieekkk dari mana datang pon xtau..crank set kee, pedal kee..





No comments:

Post a Comment