Wednesday, June 9, 2010

Malakoff Charity Ride 2010 Edisi ke 5...Part 2

Day 2 : Hari ke 2 kayuhan dari Kuala Terengganu ke Tanah Merah sejauh 190km - Rolling Day...Jam 0700am sepatutnya tayar bergolek, tapi stendet laa 0715am baru begerak...Aku takde target utk rolling day ni, sakit bontot day 1 pon masih terasa..just kayuh dan cuba duduk dlm peloton je..aku mmg out bila berhadapan dgn laluan berbukit ni, mental betoi...aku tgk JEN rilek jee..hebat JEN skg ni..aku dah ke tepi ke tengah dah bila naik bukit, bila turun jee mmg aku malas nak brek..Last2 aku kena sound dgn Hj Rahim.."alooo Giant, i tgk u dari semlm lagi ke tepi, ke tgh..kalau u perlu brek, u brek..stay dlm line.." Sampai kat 1st feedzone, aku still leh maintain lagi la..2nd feedzone pekena keropok lekor, panas terik dah time ni..aku dah start pening lalat, maybe sebab cuaca terlalu panas..
Stay dlm Peloton-Lead..

Sampai lunch feedzone, restoran sup e-rup klu tak silap...pekena nasi putih dgn sup daging..sedappp, dah laa lapor...huhu..lepas tuu tersandar kejap dlm ambulance..peninggggg...rehat jap, pastu check BP, aisehhhh LOW laa pulak..95/78 jeee..paramedik tu tak bagi aku kayuh takut jadi apa2 pulak nnt..aku pon time ni mmg rasa takde tenaga nak kayuh..rasanya sup daging tuu dah mula memberi tindakbalas...huhuhu...terus angkat basikal letak atas hilux & tak kayuh sampai ke finishing..tido dlm hilux...sedapnyeeee kena aircond...

Sampai E-Mage hotel Tanah Merah, terus check in, aku dok sebilik dgn JEN & Kamarul..Kat Tanah Merah tak byk hotel, jadi cyclist terpaksa diagihkan ke beberapa hotel berasingan..cyclist dari team Malakoff, TV3, Perlis Power, cycling asia dok dlm 1 hotel yg sama, yg lain dok kat tempat lain..Team TV3..

Petang aku follow team TV3 pi minum petang dgn Van depa, tapi order dah mcm makan malam..perghhh..kenyang sesangat, terima kasih Che Din & team TV3...time ni laa baru dpt bersembang dan berkenalan dgn cyclist dari team TV3..semua sempoiiiii...

No comments:

Post a Comment