Wednesday, June 9, 2010

Malakoff Charity Ride 2010 Edisi ke 5...Part 3

Day 3 : Hari ke 3 kayuhan dari Tanah Merah ke Kota Bharu sejauh 170km - Siam Day..Speed masih maintain pada 28km/h...Sebelum start ride aku check BP lagi sekali, kali ni dah tinggi pulak, 155/111...terkejut paramedik tuu...dia tanya aku mlm tadi tak cukup tido ke..? mmg pon, sejam sekali aku terjaga, dgn bising bunyi lori, moto, mcm mana aku nak tido..mujur la JEN tido tak berdengkur kuat...hehehe...

Hari ni aku nak target kayuh kasi abis..kalau aku pening, nnt aku stop tepi..utk 15km pertama aku suffered betoi nak maintain speed, nak dpt 25km/h pon susahhhh...tapi laluan ok, laluan kampung..redup jee..sedap kayuh..steady jee, kaki aku pon dah sedap..bontot pon dah tak sakit mcm hari ke 2...seblum sampai feedzone, dpt laa buat sprint, rasa puas sgt..tapi speed aku dah mati kat 50km/h, dah takleh blah...but still finish top 10 cyclist..huhuhu..feedzone kat petronas Rantau Panjang..

Kayuhan diteruskan ke Sleeping Buddha utk Photo Shoot, redup jee sepanjang jalan..laluan betoi2 disempadan thailand/malaysia..lunch feedzone di restoran ayam kampung & gulai itik...1st time aku makan itik...tapi gulai kat kelantan ni manis, tak pedas...air sirap jgn cerita laa, mcm minum air gula..woo woo wooo...Sleeping Buddha, Tumpat..

Lepas makan, kayuhan diteruskan..panas terik dah laluan dari Tumpat ke Kota Bharu...mmg terasa sangat..ntah baper kali lintas landasan keretapi pon tak terkira..Anuar Manan leh buat lawak lagik, jadi railway trafik dok atas trek keretapi tuu...hahaha...Sampai di feedzone stesen minyak esso kot, aku lepak dlm kedai stesen minyak tuu...sedap jee kena aircond..ramai jgk yg lepak dlm tuu..

Sprint sekali lagik sebelum sampai di feedzone dlm balai polis..kali ni aku dah tercicir, takleh nak follow, sebelum tu speed peloton pon dah cecah 33km/h ~ 35 km/h...semua dah nak cepat, sebab cuaca panas sgt...aku sampai je kat feedzone dlm balai polis tuu...rilek kejap, pastu dah cool sket masuk dlm toilet, basahkan badan terus..lega rasanya..lepas tu sorg2 pakat dok basahkan baju dlm toilet tuu..

Dari balai polis cuma tinggal 15km lagi kot ke Hotel Sutera Inn, tapi ada 7 trafik lite, so marshall minta semua cyclist utk re-group dlm 1 peloton...masa ni dah happy hour..semua dah start simbah2 air..Che Din dari belakang tetiba mai simbah air kat aku..cehhhh...

aku maintain dok depan sekali, saja nak sprint utk 500m terakhir walaupon ramai yg dah slowdown..saja nak masuk gambo pasai ramai kameraman dah dok tunggu kat finishing..bila aku start je buat break away dari peloton aku tgk dah ada jgk yg start kejar..tapi aku sampai dulu kat finishing line...yahooooo..!!!

Mlm selepas dinner, aku check sekali lagi BP, Alhamdulillah back to normal 120/82, cuma heart beat tinggi sket..

Gambo nnt aku upload...gambo trip aku pi Chiangmai pon tak sempat nak upload lagik...

apa pon ride kali ni mmg best, cuma hari ke 2 je aku tak berjaya abis..mampu kayuh setakat 100km jee...JEN mmg byk improvement, hebat skg ni betoi2 mcm domestic rider..TAHNIAH utk hang JEN...!!!

No comments:

Post a Comment