Tuesday, September 29, 2009

EmeRgencY LighT

Dah kaput rupanya rechargeable battery emergency light kat umah aku ni, patut laa black out mlm kelmarin dah tak menyala..Dah la takde spare lilin,mujur ada lampu suluh...
Dah 5 tahun aku guna, satu pasang kat ruang tamu, satu lagi pasang kat tangga tingkat atas..kalau dok pantai remis ni mmg wajib la ada emergency light ni..dah selalu sgt black out.."asal malam jee black out, asal black out jee malam..."
Walaupon aku bekerja kat power plant, masalah black out ni bukan dtg dari power plant aku tuu..tu semua TNB punya problem, saja2 depa nak wat maintenance malam,supaya boleh claim OT kaw-kaw atau pon mmg syarat utk buat maintenance mlm,aku pon tak pasti..kalau depa buat maintenance siang pon apa salahnya..bukannya ada kawasan perindustrian pon kat sini mcm kat kamunting tuu..takde apa pon yg terjejas..
Hari ni aku cuti, ni la keje aku kat rumah, buat maintenance emergency light..test rechargeable battery lama,beli yg baru..tapi bukan brand panasonic yg mcm original, brand shimatsu pulak..ntah brand apa aku pon x pnh dengar tapi rating semua sama..kompom leh tahan setahun dua je laa gamaknya ni..huhuhu...RM16 je seketul..

Baraikan tgk isi dalam..

Bateri lama 3.9 VDC je standby..

Bateri baru 6.3 VDC standby..

Bateri lama Panasonic

Bateri baru shimatsu



No comments:

Post a Comment