Wednesday, December 2, 2009

AO Chargeman

Ujung tahun agak bz jgk jadual aku..Skang ni tgh dok attend kelas persediaan utk amik Exam Teori Chargeman AO pada 16 March 2010 nnt..
Nak siapkan logbook lagik, byk yg perlu disediakan mcm sijil2 teknikal aku dulu, sijil CPR & First Aid, mana pi ntah la...pening jgk laa..tapi apa nak buat, semuanya dah disedikan oleh company aku mengikut syarat2 yg telah ditetapkan oleh Suruhanjaya Tenaga..aku cuma perlu attend kursus ni sampai bulan March 2010 dan seat for the exam pada 16 March 2010..Ada 3 peringkat pulak tu yg perlu LULUS, 1st Teori..Dah LULUS teori baru boleh buat exam praktikal yg dah hampir 10 tahun aku tinggalkan, Kawalan Motor Elektrik...Star Delta, Star Delta Fwd Reverse, switch board, rack in/rack out breaker..Nak kena cari balik buku2 lama aku dulu...Lepas selesai exam praktikal, kena oral pulak..tang oral yg leceh sket ni..jenuh kalau interviewer tuuu tanya mcm2, berpeluh nak jawab nnt...

Jadual Kelas


Skang ni dok baca buku "Akta Bekalan Elektrik 447 & Peraturan 1994", jenuh jgk la nak paham ayat undang2 ni..berbelit2..ahahhaha...



Setiap kali kelas nak kena buat balik ulangkaji soalan2 tahun lepas..udah macam nak amik RAE pulak..dok study soalan2 lama..huhuhu..
So terpaksa la aku slow down xtvt2 luar..sampai bulan March 2010..


1 comment:

  1. Bro...sy nak seat exam a1 xlama lg ..bole tak bagi nota2 bro ..sy perlukan sgt ..sy xda nota yg boleh sy buat rujukan ...send kt rhomairama501@yahoo.co.uk

    ReplyDelete