Sunday, December 20, 2009

Go-Kart


Petang tadi lepas zohor bersiap2 dgn XYL,9W2SEV menghala ke litar go-kart manjung..dlm perjalanan sempat QSO dgn Pak Roslee 9W2TGA, katanya 9W2YR ada di manjung sedang mobile ke rumah beliau..Tapi tak berkesempatan la nak singgah umah Pak Roslee utk berjumpa Pak Yop..

Memang cukup puas hati main go-kart petang tadi...ni kira main sampai lebam laa..kaw2 punya..company aku booking terus dari 2.30pm utk free running, sampai la kui 6pm..huhuhu..Ajak XYL try, tapi dia takmo pulak, tak berani katanya...




Selama 30 tahun ni, ni la 1st time aku main go-kart..excited jgk wooo...mula2 takut jgk, mana satu pedal minyak, mana satu pedal brek..silapnya aku x bawak ear-muff atau ear plug..nak abiskan free running 7 laps sampai naik bingit telinga..enjin dok sebelah cock-pit je..adoiii, xtau laa hari ni aku dah exposed berapa dB punya noise laa...kompom kalau buat hearing test, fail lagi laa...
free running jee aku belasah 2 kali, dah 14 laps..pastu tangan gigil..kalau power stering sedap laa layan koner..ni "paut stering"..sengal abis otot2 lengan dok berpaut pada stering...hehe..

3.30pm baru start race..ada 7 team semua, sekali jalan 6 peserta..so tempat 1,2,3 akan layak masuk ke pusingan seterusnya..kebetulan team aku ada 3 org jee, 3 lagi x dtg.. so dgn otomatiknya aku layak masuk ke pusingan seterusnya..tapi race tetap race jgk...balun 7 laps lagik..

Pusingan ke 2, dah up jadi 10 laps..wow, tgn gigil pon x abis lgi..otot semua dah sengal2..kali ni mmg fight abis..semua drebar power2..setelah dihimpit, dilanggar..hampehhhh, ni bukan main bumper car boleh langgar2..terbabas 2 kali, drifted 3,4 kali di selekoh..akhirnya dpt 4th placing...tapi aku x target mana2 placing pon..walaupon hadiah 1st prize RM300, 2nd RM200, 3rd RM100...sekadar suka2 nak mencuba sukan go-kart yg aku tak pnh rasai lagik..






Next week,ahad punya event paint ball pulak...dari 9.30am sampai 5pm..bila laa gamaknya aku nak start kayuh...


No comments:

Post a Comment