Saturday, December 19, 2009

Training MIFR

Aku jeles & bangga betoi tgk rakan2 dpt buat kayuhan persediaan utk MIFR, tapi aku kat sini dgn group MCC kat lumut ni masing QRL dgn tugasan & kelas...Terus terang aku takde langsung buat kayuhan setakat ni, last aku kayuh masa masuk powerman malaysia bulan lepas..lepas tu terus simpan basikal..angin tayar pon dah x check...
Isnin sampai Rabu dah ada kelas AO, sabtu ahad dah duty syif pagi..takkan nak kayuh malam..sini bukan putrajaya...huhuhu..

XYL aku dah bising dok tanya bila nak start training...tinggal lagi 10 hari je utk MIFR..hari ni(ahad), aku saja je amik cuti nak berehat kat umah setelah semlm seharian aku kat opis, ada major problem...pukui 12 mlm tadi baru aku balik..Steam Turbine trip lagi, dgn problem yg sama "Generator Stator Earth Fault"..Kali ni mmg tak boleh ambil mudah, mesti troubleshoot betoi2 supaya takde yg jadi "kambing hitam" lagik...

Bulan 5 lepas pon problem ni jgk yg aktif..tapi semua x troubleshoot betoi2 menyebabkan Transformer 19kV meletup, power plant shutdown hampir 3 bulan utk proses baikpulih..Kerugian bermillion2...Macam biasa laa, sapa yg keje time tu kompom la kena interview/interrogate dgn big boss...utk cari "accountability"..

Petang ni aku ada event go-kart kat manjung..So layan go-kart dulu..Ni pon salah satu company event jgk dibawah kelab sukan & rekreasi..Next week paint ball pulak..Semua nak abiskan bajet 2009 yg masih ada...Dah bagi main go-kart free, paint ball free..layanzzzzz je laaa...

Maybe aku akan try buat kayuhan persediaan pada w/end akan dtg dan indoor training pada 28 & 29 lepas abis kelas AO..tu je kesempatan yg ada...30 Dec selepas abis kelas AO, aku akan terus bergerak ke Autocity utk MIFR..


No comments:

Post a Comment